Kabak Corbasi (hokkaido Kabagi)


Aslinda bir tabak da corba görüntüsü olmaliydi. Ama ben fotografini cekmeyi unuttum. Ancak artik buralarda sonbahar geldi sayilir, yani artik bol bol kabak corbasi yapacagim icin muhakkak bir tabak corba fotografinida daha sonra eklerim. Simdilik böyle... Lezzetli, faydali bir corba.. Almanca ismi Hokkaido kabagi...Resminden siz nasil bir kabaktan bahsettigimi anlamissinizdir..
Malzemeler:
  1. 1/2 hokkaido kabagi (yada tamami)
  2. 1 sogan
  3. 2 dis sarimsak
  4. dileyen 3 bardak su, dileyen et suyu kullansin
  5. bir tutam maydonoz
  6. 1 tatli kasigi tuz, köri, azicik nane
  7. 1-2 bardak süt
  8. 1 cay bardagindan eksik sivi yag

Yapilisi:

  1. Ilk önce kabagimizi ikiye bölelim. Ben yarim kabak kullandim, diger yarisini temizleyip minik minik dograyip buzluga kaldirdim. Kadbagimizi temizleyelim, karpuz dilimi gibi dograyip kabuklarini keselim.
  2. Karpuz dilimi kabaklarimizi küp küp dograyalim. Sogani ve sarmisagida minik minik dograyalim. Tencereye yagimizida ekleyip bir iki dakika bu üclüyü kavuralim.
  3. Simdi 3 bardak kadar suyunu ekleyelim, maydonozu iri iri saplariyla birlikte dograyarak icine atalim.
  4. Birakalim azicik kaynasin, icine tuzunuda ekleyelim.
  5. En son üzerine sütünü ekleyelim ve köriyi, naneyi dökelim. El mikseri ile corbamizi incecik ezelim.
  6. bir tasim daha kaynatip servis edelim.

Yorumlar

Damak Tadı dedi ki…
Selamlar Sunacım,
Kabak zaten kendi başına harika görünüyor.Çorbasını düşünemiyorum bile ne muhteşem bir tat olmuştur.Henüz buralarda bu kabak türü ve türlerine henüz rastlamadım.Genelde migroslarda bu tür otantik meyve sebzeler olur ama kabağı hiç görmedim.Şimdi bunun pastasıda ne hoş olur.Birde bunun tepesini şapka gibi kesip ballı pişirip soğuduktan sonrada kaymak doldurup kapağını yarım kapatırsan muhteşem olur dimi.
Ellerine sağlık canım,çok güzel bir hafta sonu diliyorum.


Sevgiler

Popüler Yayınlar